Off-Road Autó építés
Off-Road autóinkból tanulva, megpróbáltuk lépésenként összeszedni a folyamatot, és, hogy MI hogyan gondolkozunk:
1. Cél meghatározása:
Talán a legfontosabb lépés mindjárt az elején, el kell dönteni, mi a Cél. Szabadidő eltöltése, vagy rendszeres verseny látogatás! Mennyi a büdzsé a projektre. A két véglet között súlyos száz ezrek, milliók vannak.

(300-700 ezer Ft.)

(700-1,5 millió Ft.)

(3-15 millió Ft.)
2. Alapot választani:
Ha az első kérdésre tudjuk a választ, válasszunk egy alapot.
Szempontok amit el kell dönteni:
- Rendszámos? – vannak versenyek amik megkövetelik a forgalmi engedély meglétét, – közelebbi versenyeknél elkerülhető a szállítási költség
- Benzin vagy diesel?
– benzines: olcsóbb, pörgősebb, de terepen jóval többet fogyaszt,
– diesel drágább, ellenben drasztikusan alacsonyabb a fogyasztása terep viszonyok között, nyomatékosabb megbízhatóbb.
(Évi egy két verseny erejére elég a benzines, de három négy, plusz a hétvégi szórakozáshoz a diesel javallott.) - Független, vagy merev-hidas legyen a felfüggesztés a kocsin elöl, hátul általában csak merev-hidast találunk a magyar piacon (néhány kivétel VW Iltis, Tátra 805, Pinzgauer, Hummer H1, stb.).
Elöl a merev-hídhoz olcsóbban jutunk alkatrészhez, off-road célra kezdőknek ezt javasoljuk (strapabíróbb). A független felfüggesztés, inkább a komfort terepezéshez alkalmas, pl. vadászoknak. - Őszkerék meghajtásnál, figyeljünk a difizára. Érdemes a 100% önzáró típust választani, előnye a mechanikus kapcsoló. Továbbá, érdemes még a kapcsolható összkerékhajtást választani, hiszen nincs mindég szükség a 4×4-re!
Néhány közkedvelt típus (árban kb. sorrendben): Uaz 469, Gaz 69, suzuki samuraj, nissan patrol/terrano, mitsubishi pajero, mercedes-benz G
3. A gumi:
Sokfajta abroncs közül választhatunk, terepen nagyon sok múlik rajta, mert bármilyen erős off-road autót is vettünk, aszfaltra való gumikkal esélytelenek vagyunk!
Kifejezetten ajánlott a hajtásláncnak (motor, váltó, osztómű, kardánok, futóművek) megfelelő gumit választani, mert egy túlméretezett gumiabroncs könnyen tönkreteheti az autónkat. Továbbá, az autó az élvezet értékét elveszíti, mivel visszafogja a motort.
Néhány közkedvelt típus:



4. Belső-külső:
Ha csak off-roadozni szeretnénk használni az autót, ki lehet belőle szedni minden nem oda való alkatrészt ami csak a helyet és súlyt pazarol! Pl. hátsó üléssor, versenyen úgy is csak 2 személy ülhet bent.
Az autóról kintről is szedjünk le mindent, ami felakadhat, esetleg küszöb, vagy letörhet, antenna, feleslegesnek tartjuk az elektromos visszapillantókat is.
5. Bukócső
Az autó, de legfőképpen az életünket mentheti meg a bukócső befaragása az autóba. Fontos, ha nem tudod, hogy hova hegeszd, fordulj szakemberhez, mert ez az a biztonsági eszköz, aminek mindég tökéletesen kell működnie!
Két fajtája lehet, belső vagy külső. A külső jobban védi a kasznit, ellenben az autó rendszámosításánál akadhatnak problémák vele. (Egy ügyes lakatos, készíthet gyorsan szerelhető verziót.)
6. Kiegészítők
- Méterszámláló, versenyre nélküle ne is induljunk!.
- Belső térképolvasó lámpa!
- Nagy teljesítményű reflektor előre, és hátra.
- Keresőfény a navigátor oldalán nagy segítség lehet, éjszakai versenyen.
Végszó
Nagy vonalakban így épül fel egy off-road autó. Reméljük segítettünk a kezdésben. Autó építést, szabad időnkben szívesen vállalunk, a kapcsolat menüpontban elérsz minket. Hamarosan elérhető lesz a honlapon az eddigi referenciánk leírása is.