Referencia, UAZ TDi
Kisgyerek koromban láttam, amikor Édesapám és a barátai járták az erdőket az UAZ-okkal, és GAZ 69-eikkel.. – és lenyűgözött a sáros utak leküzdése, a csúszkálás adta élvezet!
Komolyra fordítva, miért az UAZ?
- mert orosz, ….
- erős alváz,
- durván 4 méter hosszú,
- kényelmes, több órás terepezés után is,
- olcsó alkatrészek,
- nem spórolták ki a vasat,
Alapnak UAZ 469-et választottam, amit az idő folyamán folyamatosan fejlesztettem mostani állapotára.
Az alap benzines motor helyére egy Audi 1.9 TDi motor került, némi átalakítás (húzás) után. Az UAZ súlyához bőven elegendő a motor teljesítménye, nem utolsó sorban a fogyasztása is igen kedvező! Egyedüli hátránya, hogy szíjas hajtással rendelkezik.
A futóműről nagy vonalakban, jelenleg Volga kp tányérkereket, és diffi házat használok, hátúl önzáró BTR differenciálzárral. Ennek gyorsabba az áttétele mint a gyárinak, és országúton kulturáltabban lehet közlekedni vele.
Az autó építése, már 4 éve tart (igaz csak szabadidős tevékenységként), de még mindég van fejleszteni való rajta. A hajtáslánc, futómű fejlesztése lassan a végéhez közeledik, így a továbbiakban a karosszéria javítására, fogok törekedni.