Navigation Menu

SRT MIKULÁS TROPHY 2013

Karcmentesen nem mész haza, azt garantáljuk!

https://www.youtube.com/watch?v=LhvjvmYZwo8

- Részletes program leírás

FRISSÍTÉS:
Többen jeleztétek hogy csak vasárnapi napon szeretnétek csatlakozni a rendezvényhez, ezért fontosnak éreztük hogy ezt a problémát is megoldjuk valahogyan.
Következőre van lehetőség: 2013-11-28 éjfélig kérjük jelezzétek az ilyen irányú részvételi szándékotokat.
Kedvezményes részvételi díj mellett, ami Autóknál 10.000 Ft/ autó, Quadoknál és motoroknál 5000 Ft/ jármű. Természetesen ez is tartalmaz egy vacsorát a nap végén.
Vasárnapi napon, 07:00 – 08.00-ig fakultatív adminisztrativ és gépátvétel, ami azt jelenti hogy amennyiben lehetőség van rá, inkább a Szombati-ra gyertek, de végső esetben Vasárnap reggel megoldjuk.
Ezután a soron következő rajtszámmal beálltok a mezőnybe.

Terepjárósok, Túrázók, Quadosok, Motorosok!
Mindenkit szeretettel várunk, akinek egy túrázással összekötött felhőtlen szórakozás bejön mikulás előtt. Bér és környékén nincs mit ragozni, viszont az Acsai special/speciálok mindenkinek tartogathatnak komoly meglepetést.

Információ:

A Trophy szervezője: Speed Rally Team sportegyesület.
A Trophy vezetősége
Szervezőbizottság vezetője: Fodor Krisztián +36 30 482 3015
Speciálvezető bírók: Ozibiusz Richárd +36 70 333 0512
Admin.átvétel vezetője: Kalináné Szabó Tünde
Kiértékelés vezetője: Ozibiusz Richárd +36 70 333 0512
Gépátvétel vezetője: NémethÁrpád +36 70 284 2994
Humán mentés: Special Rescue Team Kft

Időpontok:

2013 November 30. – 2013 December 1.

Program:

Szombat:
– Adminisztratív átvétel: 12:00 – 14:30 – ig, Helye: Andezit hotel aula.
– Gépátvátel : 12:15 – 14:45 –ig Helye: Andezit hotel udvara
– Eligazítás: 15:30 Helye: Andezit hotel aula.
– Első jármű rajtja “rajtszám szerint”:16:00 Helye: Andezit hotel hátsó kapu
– Első jármű várható beérkezése: 20:00
Vasárnap:
– Napkelte 07:13
– Első jármű rajtja: 09:00Helye: Andezit hotel hátsó kapu
– Első jármű várható beérkezése: 15:00
– Vacsora: 15:00-tól Helye: Andezit hotel étterme
– Eredményhirdetés: Utolsó jármű célbaérkezése után 30 perccel, Andezit hotel aula.

Gyülekező, központi iroda:

BÉR, Andezit hotel. www.andezithotel.hu GPS: É 47,87698 K 19,501076

Útvonal:

Első nap: Az esti szakaszon 2 speciált, 1 TKP-t és 20 – 30 km túrát kell teljesíteni !
Második nap: A nappali szakaszon 2 Speciált, 1 TKP-t és 45 – 55 km túrát kell teljesíteni.

Nevezés:

– hamarosan

Induló kategóriák:

Quad
– Quad 2wd
– Quad 4wd
Motor
Terepjáró
– Normál Kicsi
– Normál Nagy
– Open
– Profi
– Extrém
Túra
– Túra Autó
– Túra Motor
– Túra Quad

Szabályzat:

Kategóriába sorolás alapelvei:
NORMÁL Kategória (kicsi-nagy)
Kicsi: 75 cm kerékátmérő alatt, gyári motor, gyári futómű rendszer 230 cm tengelytáv alatt.
Nagy: 83 cm kerékátmérő alatt, gyári motor, gyári futómű rendszer 230 cm tengelytáv felett.
A gyáritól eltérő és megengedett módosítások:
– Karosszéria:
Lökhárítók, elhagyhatóak és cserélhetőek, szervokormány beépíthető, de áttétel módosító, gyorsító
NEM megengedett. Nyomtávszélesítő pogácsa alkalmazható.
– Futómű:
Emelés rugókengyellel, rugónyolcassal (laprugó) vagy “pogácsával” (spirálrugó) megengedett, ezen kívül a kasztni emelése is megengedett. Az emelések mértéke összesen nem lehet több 15cm-nél. Laprugó híd fölé rakása megengedett. A fékek dobfékről, tárcsafékre átalakíthatóak. Csak a gyárilag beépített difizár használható! Sarokfék, osztott fékek, hegesztett difi, stb. nem megengedett. Sarokfékkel rendelkező autó is indulhat a normál kategóriában, de a speciálban NEM használhatja. Használat esetén 500 hibaponttal büntetjük!
– Gumik:
Kis kategóriában a gumik max. 75cm magasságúak lehetnek.
Verseny abroncsok használata tilos! (Simex, Bogger, Silverstone Traktor, stb. és ezek utánzatai).
Megengedett mintázat az un. MT minta. A kereskedelemben kapható NEM futózott minták, továbbá a futózott gumik közül a következők: Pápai fenyő, Ficsór kobra, Country2000, Puma. Az itt nem említett mintákat a rendező a helyszínen sorolja kategóriába. Nagy kategóriában a gumik max. 83 cm magasságúak lehetnek.
Csörlő használata kötésenként 100 hibaponttal engedélyezett.
OPEN kategória:
Ebben a kategóriában azok az autók indulhatnak, amelyek valamilyen okból nem felelnek meg a normál kategória követelményeinek. Ebben a kategóriában a kicsi és nagy kategóriás autók együtt indulnak. A speciálokból a normál kategória pályáit használják. Az egyéb általános, és biztonsági előírások itt is érvényesek!
Nem megengedett módosítások: (karosszéria nem cserélhető, gumiméret max. 83 cm,portálhíd, négykerék kormányzás, szintszabályozó.
Sarokfék használata a speciálokban 500 hibapont ellenében használható! Csörlő használata kötésenként 100 hibaponttal engedélyezett.
PROFI Kategória:
Futómű átalakítható, csörlő használata megengedett. Bukócső kötelező.
Profi kategóriában a 4 kerékkormányzás NEM MEGENGEDETT!!!
Extrém kategória:
Csak csörlős autók, kerékméret max 120cm. Futómű, motor, hajtás, kormányzás, fékek szabadon alakíthatóak.
QUAD Kategória:
Sisak, kesztyű, protektor, Quados/motoros csizma használata kötelező, kizárás terhe mellett!Saját érdekében gondoskodjék minden quados induló a megfelelő védőfelszerelésekről.
Autós Túra/Quad Túra/ Motor Túra / Motor Kategória:
Quad/Motor: Sisak, kesztyű, protektor, csizma (nem trágyahordó) használata kötelező.
Autó: A következő feltételek mindegyikének meg kell felelnie:
– hiánytalan karosszéria elemek
– jól működő üzemi fék és rögzítőfék
– megfelelően működő kormányszerkezet
– nyitott (ponyvás) autóban bukókeret
– biztonsági öv
– világítás (féklámpa)
– saras idő esetén AT-s gumival nekivágni csak HÓLÁNC megléte esetén lehetséges. Minimum MT gumi ajánlott minden résztvevő jármű számára.

Általános feltételek, speciál szakaszok:
Gépátvételen a járműről, gumi mintázatáról és a személyzetéről fénykép készülhet.
A rendezőség kötelező reklámok viselését írhatja elő a rendezvény időtartamára alatt. A reklámok elhelyezése a gépátvételen történik, amit a rendezőség végez el.
A rendezvényen alkohol és egyéb más tudatmódosító szer hatása alatt lévő ember nem indulhat!
A speciálra várakozáskor a szintidőt megállítjuk, ekkor a menetlevelet le kell adni a bírónak.
A bíró a leadott menetlevek sorrendjében szólítja a versenyzőt a speciál szakasz rajtjába.
Amennyiben 10 percen belül nem kezdi meg a speciált: 1000 hibapont büntetés.
A spéciálokban teljesítési pontok vannak. Ezek teljesítése, a gépjármű teljes terjedelmének áthaladása.
A pálya megkezdése előtt a navigátor dönti el, hogy a gépjárműből irányítja a vezetőt vagy kívülről, amennyiben kiszáll, nem érhet az autóhoz, és nem szállhat vissza(kivétel extrém, profi).
A speciál szakasz végét, a 3 próbálkozás végét és a 20 perc leteltét a vezetőbíró sípszóval jelzi. Ekkor a résztvevőnek a legrövidebb úton el kell hagynia a pályát, s átveheti pontozólapját.
Csörlőzés közben, ha a kötél kidönti a karót, vagy elszakítja a szalagot az nem hiba, viszont a kidöntött karó talppontján, és a szalag eredeti vonalán áthaladni tilos! Extrém kategóriában max.
2 db homokvas használható, előre bevinni a speciálba TILOS. Összehajtható, széthúzható stb. nem megengedett.
A speciálok végeztével az idő AZONNAL visszaírandó!
Bukósisak használata a speciálokban, minden kategóriában kötelező!
Biztonsági öv használata a túra teljes időtartama alatt kötelező, használatát a rendezők ellenőrizhetik. Az a versenyző, aki nem használja a biztonsági övet, az útvonalon 100 hibapont, a speciálban 1000 hibapont.
Rajt:Előre meghatározott sorrend alapján, kétpercenkénti indulással. Ha valaki lekési a rajtidejét, a mezőny végéről indul, de a rajtideje a saját rajtidejétől számít, nem attól az időtől amikor valójában elindult.
Extrém és profi kategóriában, a gépjárműben lévő valamennyi felszerelés használható (hólánc, hi-jack, homokvas, eke, stb.). Ásni, pályát alakítani tilos! A profi és extrém kategóriában a csörlő használata megengedett, hibapont nem jár érte.
A résztvevők kitilthatók a versenyből, ha magatartásukkal, viselkedésükkel akadályozzák a rendezvény eredményes lebonyolítását, illetve mások vagy önmaguk testi épségére veszélyt jelentenek. Agresszív, másokat sértő magatartás, büntető pontok kiszabását vagy a versenyből való végleges kizárást vonhatja maga után.
Hibák és pontozás:
– a szintidő 10 km/h, ezen belüli célbaérkezés 0 hibapont, szintidőn túl percenként 1 hibapont
– kp-k elhagyása, helytelen sorrendben történő bepecsételése 100 hibapont
– special kihagyása 1000 hibapont
– speciálszakasz felosztása: 600,400,200 hibapont, ha a hibapontot jelölő karót az auto teljes terjedelmével áthaladva teljesítette
– 900 hibapont, ha elkezdi, de nem jut el a 600-as karóig
– a speciálban elért büntetőpontok, és hibapontok összege adja a special teljes hibapontját
– versenyközben a speciálszakaszt semmilyen eszközzel nem lehet átalakítani, szalaghoz, karóhoz tilos hozzáérni!
– a karó akkor számít kidöntöttnek, ha két pontja érinti a talajt, vagy ha láthatóan keresztül mentek rajta 100 hibapont
– karódöntés 100 hibapont, ha a karó BÁRMILYEN okból eldől, még a versenyző a pályában tartózkodik: felrepülő kő, sár, leeső faág, kipufogó hője… stb
– extreme pályaelhagyás (az auto több mint 50%-a a szalagon kívülre vagy annak képzeletbeli vonalán kívülre kerül)
– szalag szakítás 200 hibapont
– kategóriánál a csörlőzés kötésenként 100 hibapont.
– fordítócsigával megkezdett csörlőzés egy kötésnek minősül, ha az autóra köti vissza
– fordítócsiga bekötése új kötésnek minősül
– bármely esetben, ha a fordítócsigát irányváltoztatásra használja, az külön kötésnek számít
– speciálszakasz teljesítése normal és open kategóriában 3 próbálkozás akció helyenként.
– speciálszakasz teljesítése profi és extreme kategóriában 3 próbálkozás (csörlőzéssel összesen) akcióhelyenként, csörlő használata megengedett.
– normal és open kategóriában 15 perc a spec. idő
– profi, extreme és quad/motor kategóriában 20 perc a spec. idő
– a speciálszakaszt csak önerővel kezdheti el a versenyző, betolni, extrémnél csörlőzve megkezdeni nem szabad.
– extreme speciálban a segédeszközöket a special megkezdése előtt nem lehet a speciálban elhelyezni
– a speciálszakaszt érkezési sorrendben kell teljesíteni az érkezéstől számított tíz percent belül, ha nem tudja megkezdeni, az nem teljesített szakasznak minősül 1000 hibapont
– a speciálban eltöltött időt rögzítjük
– a célvonalat (rajtdobogót) önerőből kell teljesítenie a versenyzőknek
– a versenyző köteles a célvonal átlépése után a menetlevelét leadni a versenyirodán
– a késve leadott, olvashatatlan menetleveleket nem értékeljük
– a kp-k a menetirány szerinti jobb oldalon, a talajtól minimum 50 cm és maximum 300 cm között, jól látható, jól rögzített állapotban találhatók
– bizonyíthatóan kp rongálásért azonnali kizárás a versenyből
TKP (Teljesítmény Kontrol Pont):
Bármilyen módon teljesíthető (csörlőzve vagy egymást segítve). TKP nem teljesítése 500 hibapont.
Időkiírás torlódás esetén sincs.
Óvás:
Kizárólag a saját kategóriában induló versenyző versenyautója ellen lehet benyújtani óvást, az eredményhirdetés után max. 1 órán belül a rendezőségéhez. Az óvás díja 15.000 HUF, mely jogos óvás esetén visszajár. Csoportos óvás nem fogadható el. Óvást a verseny vezetősége bírálja el.
Értékelés:
Minden résztvevő Oklevelet/ Emléklapot kap a rendezvényről.
Kategóriánként az első három helyezettet serlegdíjazásban részesítjük.
Túrázók nem kerülnek értékelésre.
mikulás-trophy4-bercel-acsa-vanyarc-szirak